xecute

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Tjejer vs killar

Av Xecute - 13 maj 2010 13:37

Igår skrev jag att jag är en fag hag-wannabee. Det var väl kanske att ta i så det knakar, men jag ville helt enkelt på ett "roligt" sätt få fram budskapet att jag inte har något emot homosexuella.


"Fortsätt du och vara en wannabe, men jag förstår inte vad som är så coolt med bögar?? Det är vanliga killar som attraheras av någon av samma kön...Coolt? det är väl lika coolt med kille/tjej el tjej/tjej? Och ja, det är en klyscha att ALLA bögar har så bra smak och stil. Det är snarare så att det kanske är de som syns...."


Denna anonyma person har absolut rätt.

Men jag gillar inte tjejer!

Tjejiga tjejer alltså. Fnitterlisor, fikagalningar, shoppingmuppar, skvallerkärringar, utseendefixerade bantningshysterikor. Jag avskyr "men guuud heeeeee! *smack smack* hur äääär det? Vi bara måååsteee ses och fika nån da asså!!"


Jag har svårt för fanatiska feminister också. Och manshatar-kvinnor.


Jag gillar inte Svenssonsbrudar heller. De som klär sig som kärringar i 80-årsåldern ELLER tror att det fortfarande är 1987. Som inte kan stava och bara pratar om sina barn och sina jäkla renoveringsprojekt. Och vilket rengöringsmedel ÄR egentligen effektivast mot fettfläckar?   


Alltså, tjejer och kvinnor överlag, är ju omöjliga att orka umgås med. Det är en PINA att behöva kallprata med dem på diverse måste-tillställningar som till exempel föräldramöten.


Jag gillar män. Män är de absolut bästa att ha som vänner! Därför blir ju faktisk en bög den ultimata vännen. Man får ju både en tjej och en kille på samma gång.   


Fast jag gillar ännu mer riktiga karlar. Sådana med något bakom pannbenet, som inte är tjejernas motsvarighet till ytliga shoppingpuckon. Som inte piper och rodnar om man råkar använda ordet "knulla" i en diskussion.


Hm. När jag tänker efter så måste jag nog tänka om. Jag gillar nog helt enkelt inte de flesta människor, oavsett kön.   


Men jag har ju några helt suveräna vänner - tjejer, you know who you are. Som INTE är ytliga shoppingkärringar. Eller vill diskutera rengöringsmedel.

Kollat t ex  in http://aretsmama.bloggplatsen.se - vi snackar en brud med riktigt smarta grejer under sin snygga blonda frisyr! Tänk om alla tjejer kunde lära sig av henne. Att man kan vara snygg, blond OCH jävligt smart, OCH rolig!  

Tyvärr är hon ett undantag. Inte undra på att det är svårt att samla på sig tjejkompisar. Och nästan lika svårt är det att hitta manliga diton, men bara nästan...










 
 
Katarina

Katarina

13 maj 2010 22:08

Jag vet vad du menar........
Inte konstigt att man är nästintill rädd för att träffa människor. Det blir bara fler att försöka komma undan sen!

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
susanna55

susanna55

13 maj 2010 22:55

Samma här, har sållat bort många, orkar inte!!!!
Hellre några få som man verkligen gillar och har utbyte av. Ibland är jag så asocial att jag nästan skäms, men klarar inte att umgås bara för att fördriva tiden, det ska ge något!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

16 maj 2010 10:07

Tja bruden! Den jävligt blonda, snygga, smarta och roliga årets mama här. Klicka på länken nedan så öppnas adressen till min fanclub i nytt fönster. För tillfället har vi många fina erbjudanden för Dig. För t ex endast 250 kr får Du en signerad Årets mama-keps. Och för det makalösa priset av 99 kr får du ett rengöringsmedel "mama rekommenderar", naturligtvis även detta signerat. Produkten är framtagen i samarbete mellan varumäkena Jif och Årets Mama.
Årets Mama önskar dig en trevlig dag.
Välkommen in i min fanclub.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rnorna_p%C3%A5_slottet

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

17 maj 2010 09:11

HAHAAHAHAHAHAAAAA!!!! you´re fucking hilarious!!!

susanna - vi kan tävla om vem som är mest asocial. Orka umgås! Nä. Är man helt perfekt själv så behöver man ju inte anant sällskap, hahaa!! ;-))

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards