xecute

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Gears of war

Av Xecute - 11 augusti 2015 11:16

Känner mig aggro efter all deprimerande information om världens tillstånd.

Det kanske hjälper att skjuta lite gräshoppor från yttre rymden?




 




Jag som trodde att jag var en byggälskande pacifist. Har aldrig gillat krigsspel, aldrig känt minsta dragning till att springa omkring som en virtuell tuffing och skjuta folk så blodet sprätter på skärmen. Skittråkigt.

Jag älskar att spela spel där man bygger. Typ Sims.

Kan bli totalt beroende av Sims - av själva byggandet. När det är färdigt börjar jag med en ny gubbe och nytt hus. Att spela själva spelet; utveckla karaktären, vara social och så vidare, det är helt ointressant.

Därför älskar jag även Tycoon-spel. Särskilt Zoo Tycoon. Även där bygger jag bara. Orka sköta djuren! Nej, de dör i högar medan jag designar och bygger för glatta livet.   




                  Harmoni, vackert väder, glada gäster...








          ...här är det ingen som blir sur och motorsågar någon annan i huvudet....






   Ett fint hus, där man kan leva utan att behöva fejsa problemet med att ens ammunition tog slut just som gräshoppan från helvetet hälsade på.




Fast nu har jag ändå lyckats fastna i krigets klor. I Gears of War.

Jag är man, jag har muskler, en jättestor pangare, jag springer, hukar, skjuter, rullar runt, skjuter lite till. Ibland motorsågar jag någon. Oftast blir jag själv motorsågad. Brum, brum och hela skärmen blir röd. Splatt!

Imorgon kanske jag vaknar upp som äkta blondin. Eller har blivit Moderat. Man vet tydligen aldrig vad livet hittar på med ens personlighet.




   Mitt nya jag. Måste åka och köpa mer ammo idag. Finns det på Biltema? Någon som vill gofika lite sedan?




//Xecute - blodtörstig








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards