xecute

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Blod och vatten

Av Xecute - 27 mars 2012 20:39

Blod är inte tjockare än vatten.

Min morfar dog natten till idag. Ett helt liv, borta. Poff. Det är sorgligt!

Men jag kanske inte går på begravningen. Trots blodsbanden.

Trots att gubben var vän de sista åren, trots att jag började duga redan 1998...


Men det är sorgligt när ett liv är över. Dessutom var han den sista jag hade kvar från den generationen.

Sov så gott, morfar. Hoppas du kom in däruppe - är inte särskilt säker på det...




 
 
Monica

Monica

7 april 2012 19:21

Jag håller med. Blod är ibland inte tjockare än vatten. Det borde vara det, men det finns tyvärr människor som inte kan känna något för andra. Min mormor var en sådan person, som nog hade lite sociopat-varning över sig, min kära mamma hade alltså inte någon lätt barndom, tvärtom. När mormor dog så tänkte jag faktiskt det att "om det nu finns en himmel så är jag inte säker på att hon släpps in där".

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
perny

perny

26 april 2012 22:01

Det är som du säger, det är sorgligt när ett liv släcks men många gånger kan man ha folk som är närmre själsligt även om blodsbandet saknas.

http://www.perny.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards